Kilka słów o Naszej Szkółce:

Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Szotek jest gospodarstwem rodzinnym o wieloletnim doświadczeniu w branży ogrodniczej. Szkółka została założona w 1989 roku. Początkowo produkowaliśmy tylko krzewy ozdobne iglaste takie jak tuja, jałowiec czy cyprysik.

Z biegiem lat oferta powiększała się o nowe i ciekawe rośliny ozdobne iglaste takie jak świerk, sosna czy jodła. Oraz o rośliny ozdobne liściaste takie jak buk, wiąz, klon czy dąb.

Obecnie na bogactwo naszej oferty składają się piękne byliny, trawy ozdobne, drzewa owocowe i rzadkie szczepione odmiany roślin iglastych czy liściastych. Specjalnością naszej szkółki są także rośliny formowane. Niebanalne formy bukszpanów, cyprysików czy tui z pewnością zadowolą gusta klientów, którzy chcą aby ich ogród stał się niecodziennym i wyjątkowym miejscem. Wszystkie rośliny uprawiane są w pojemnikach, dlatego też można je sadzić od wczesnej wiosny do później jesieni.

internetowy sklep ogrodniczy

Od roku 2013 prowadzimy sprzedaż wysyłkową uprawianych przez nas roślin za pośrednictwem serwisu Allegro. Przez te lata zdobyliśmy ogromne doświadczenie w sprzedaży wysyłkowej roślin. Dokładając wszelkich starań aby rośliny bezpiecznie docierały do klientów.

Dlaczego warto nam zaufać?

♦ Doświadczenie

Nasza szkółka istnieje od 1989 roku. Od kilku lat oferujemy Państwu wysyłkową szpedaż roślin. Nasz asortyment można nabyć za pomocą naszego slepu internetowego lub serwisu Allegro. O jaskości naszych usług świadczą setki pozytywnych komentarzy zadowolonych klientów.

♦ Bezpieczeństwo

Zdając sobie sprawę ze specyfiki sprzedawanego towaru, dokładamy wszelkich starań aby zakupione przez Państwa rośliny dotarły do celu nieuszkodzone. Aby to zapewnić, pakujemy rośliny w solidne kartony, w sposób uniemożliwiający przemieszczanie i uszkodzenie.

♦ Wysoka jakość

Rośliny uprawiane są w pojemnikach, dzięki czemu otrzymacie Państwo rośliny z bardzo dobrze rozwiniętym systemem korzeniowym. Wysyłamy rośliny dobrze rozkrzewione, z mocno rozwinięta bryłą korzeniową.

♦ Konkurencyjne ceny

Wszystkie rośliny oferowane w naszym sklepie są uprawiane w naszej szkółce, przez co możemy zagwarantować Państwu możliwie najniższe ceny.

Masz pytania?

Kontakt:

Numer telefonu: 519-149-962
Adres e-mail: info@szkolka-szotek.pl

Godziny pracy:

poniedziałek – piątek: 9.00 – 17.00
sobota: 9.00 – 14.00
niedziela: nieczynne

Napisz do Nas:

Korzystając z formularza zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie twoich danych przez nasz Sklep Internetowy.

Gdzie jesteśmy?

Jak złożyć zamówienie?

Zamówienia przyjmowane są przez 24 godziny na dobę. Ich realizacja odbywa się w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00. Zamówienie złożone przed godziną 11.00 może być wyslane w dniu składania zamówienia.

Zamówienia mogą być składane w formie telefonicznej, internetowej lub przez e-mail.

Składanie zamówień telefonicznych

  1. Zamówienia telefoniczne przyjmowane są w dni robocze w godzinach od 9.00 do 17.00.
  2. Zamówienia przyjmowane są pod numerem telefonu: 519-149-962.
  3. Składając zamówienie należy podać następujące dane:
    • nazwę oraz ilość zamawianych roślin (dla ułatwienia można podać numer SKU),
    • wariant w jakim występuje dana roślina (pojemnik w jakim jest sprzedawana: P9, C2, itp.),
    • adres dostawy roślin wraz z numerem telefonu odbiorcy.

Składanie zamówień przez e-mail

  1. Zamówienia składane przez e-mail przyjmowane są 24 godziny na dobę, realizowane są w dni robocze w godzinach od 9.00 do 17.00.
  2. Zamówienia przyjmowane są pod adresem szkolkaszotek@vp.pl lub za pomocą formularza kontaktowego w zakładce „Kontakt”.
  3. Składając zamówienie należy podać następujące dane:
    • nazwę oraz ilość zamawianych roślin (dla ułatwienia można podać numer SKU),
    • wariant w jakim występuje dana roślina (pojemnik w jakim jest sprzedawana: P9, C2, itp.),
    • adres dostawy roślin wraz z numerem telefonu odbiorcy.

Składanie zamówień internetowych

Najwygodniejszą formą złożenia zamówienia jest skorzystanie ze sklepu internetowego. Zamówienia przyjmowane są 24 godziny na dobę. Korzystając z opcji „Koszyka” możemy w bardzo przejrzysty sposób zarządzać naszym zamówieniem. Aby złożyć zamówienie używając tej opcji, nie trzeba zakładać konta. Poniżej przedstawiamy krok po kroku sposób składania zamówienia przez sklep internetowy:

1. Wybieramy interesującą nas roślinę, a następnie klikamy przycisk „Dodaj do koszyka”. Przycisk ten znajdziemy na miniaturce rośliny lub na stronie produktu. Korzystając z przycisku znajdującego się na stronie produktu, możemy wybrać interesującą nas ilość zamawianych roślin.

internetowy sklep ogrodniczy
internetowy sklep ogrodniczy

2. Po dodaniu roślin do „Koszyka”, mamy możliwość kontynuowania zakupów lub możemy zobaczyć zawartość naszego „Koszyka”. Aby wybrać więcej roślin do naszego zamówienia, naciskamy przycisk „Kontynuuj zakupy”, a jeśli chcemy zfinalizować zamówienie, naciskamy przycisk „Zobacz koszyk”.

internetowy sklep ogrodniczy

3. Następnie zostaniemy przeniesieni do ekranu „Koszyka”. Możemy tutaj zmienić ilość zamawianych roślin, wybrać sposób dostawy oraz wpisać kod rabatowy (jeśli takim dysponujemy) – rabat zostanie automatycznie odliczony od naszego zamówienia. Po dokonaniu odpowiednich zmian, naciskamy przycisk „Przejdź do kasy”.

internetowy sklep ogrodniczy

4. W następnym kroku system przeniesie nas do formularza zamówienia. W polu pod nazwą „Szczegóły płatności” podajemy dane, na które zostanie wystawiony rachunek. Jeśli chcemy aby rośliny zostały wysłane na inny adres niż dane do rachunku, zaznaczamy pole „Wysłać na inny adres?” i podajemy odpowiednie dane. Pola te są wypełnione automatycznie dla klientów, którzy założyli konto w naszym sklepie internetowym. Poniżej możemy zawrzeć stosowne uwagi do zamówienia. W polu „Twoje zamówienie” jest widoczne podsumowanie zamówienia, możemy tutaj wybrać sposób dostawy oraz formę płatności. Następnie zaznaczamy, że zapoznaliśmy się z regulaminem sklepu. Dodatkowo możemy zapisać się do otrzymywania wiadomości o promocjach i nowościach w sklepie. Po wykonaniu wszystkich kroków klikamy przycisk „Kupuję i płacę”.

internetowy sklep ogrodniczy

Jeśli jako formę płatności wybrałeś przelew elektroniczny, za pomocą serwisu Przelewy24, zostaniesz przekierowany na stronę serwisu przelewy24.pl, gdzie będziesz mógł dokonać płatności ze swojego internetowego konta bankowego.

Jeśli jako formę płatności wybrałeś przelew elektroniczny, za pomocą serwisu PayPal, zostaniesz przekierowany na stronę serwisu PayPal, gdzie będziesz mógł dokonać płatności ze swojego konta.

Po poprawnym złożeniu zamówienia, zostanie do Ciebie wysłana wiadomość e-mail z informacją o przyjęciu zamówienia do realizacji, a także zostanie nadany numer zamówienia. W swoim panelu klienta, w zakładce „Zamówienia” możesz zobaczyć status swojego zamówienia.

internetowy sklep ogrodniczy

Sposoby dostawy

W naszym sklepie umożliwiamy Państwu jeden z trzech sposobów dostawy:

  • przesyłka kurierska (19 zł)
  • przesyłka kurierska za pobraniem (22 zł)
  • odbiór osobisty (0 zł)

Wysyłka roślin jest realizowana na terenie całego kraju. Wysyłkę przesyłek kurierskich realizuje firma DHL, co gwarantuje dostawę do 24 godzin od momentu nadania paczki. Na życzenie klienta rośliny mogą zostać wysłane inną firmą kurierską (DPD, UPS, FEDex etc.).
Koszt wysyłki to 19zł (w przypadku płatności przelewem lub płatności elektronicznej) oraz 22zł (w przypadku płatności przy odbiorze) – niezależnie od ilości zakupionych roślin.

Status przesyłki kurierskiej może być śledzony na bierząco na stronie firmy DHL. Wystarczy po kliknięciu w poniższy link wpisać numer listu przewozowego widoczny w szczegółach zamówienia po zmianie statusu zamówienia na wysłane: https://sprawdz.dhl.com.pl

Rośliny wysyłamy od poniedziałku do czwartku – nie realizujemy wysyłek w piątki ponieważ wiązałoby się to z wydłużeniem czasu doręczenia z jednego do trzech dni kalendarzowych.

Odbiór osobisty jest możliwy pod adresem szkółki, prosimy o stosowną informację najmniej dzień przed odbiorem zakupionych roślin.

Darmowa dostawa

Zrób zakupy za minimum 350 zł a my w całości pokryjemy koszty wysyłki!

Formy płatności

Dla Państwa wygody staramy się umożliwiać jak najszerszy wachlarz sposobów płatności. W chwili obecnej akceptujemy płatności za pomocą tradycyjnych przelewów bankowych, płatności elektronicznych „DotPay” i „PayPal”, kartą płatniczą oraz gotówką przy odbiorze roślin.

Przelew bankowy

Płatności tradycyjnym przelewem bankowym powinny być dokonywane na numer konta: Inteligo 79 1020 5558 0000 8002 3239 6626.

Płatności elektroniczne oraz płatności kartą płatniczą

Płatności elektroniczne obsługiwane są za pośrednictwem systemów płatności „DotPay” oraz PayPal. Po wybraniu odpowiedniego operatora płatności elektronicznych w trakcie realizacji zamówienia, zostaniemy przekierowani na jego stronę internetową. Zarówno operator „DotPay” jak i „PayPal” umożliwiają dokonywanie płatności za pomocą kart płatniczych.

Płatności gotówką

Za zakupione rośliny można zapłacić gotówką, bądź to odbierając zamówienie osobiście lub płacąc kurierowi w momencie odbioru przesyłki za pobraniem.

Gwarancja jakości i dostawy

Jakość naszych usług jest dla nas priorytetem. W związku z tym dokładamy wszelkich starań, aby zarówno same rośliny oraz ich dostawa były na najwyższym poziomie.

Jeżeli jednak otrzymany produkt będzie posiadał wady ukryte lub uszkodzi się podczas użytkowania z przyczyn niezależnych od Ciebie, możesz skorzystać z gwarancji jakiej udzielamy na nasze rośliny.

Gwarancja jakości produktów

Wszystkie rośliny sprzedawane w naszym sklepie internetowym są produkowane w naszej szkółce, dzięki czemu możemy kontrolować ich jakość od sadzonki, przez trwanie całego procesu produkcji aż do ich wysyłki do klienta. Jesteśmy pod stałym nadzorem fitosanitarnym Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa, szkółka jest zarejestrowana pod numerem 24/10/6341.

W doborze roślin do sprzedaży kierujemy się „Zaleceniami jakościowymi dla ozdobnego materiału szkółkarskiego”, dostępnymi na stronie internetowej Związku Szkółkarzy Polskich. Zalecenia te są obecnie jedynymi w kraju aktualnymi i szeroko rozpowszechnionymi normami, regulującymi kwestie jakości roślin.

Na nasze rośliny udzialmy 30 dniowej gwarancji. Szczegóły znajdziesz w zakładce „Zwroty i reklamacje”.

Gwarancja bezpiecznej dostawy

Przygotowując rośliny do wysyłki, wszytskie doniczki zabezpieczane są taśmą klejącą, chroniąc roślinę przed wypadnięciem z doniczki a ziemię przed wysypaniem. Następnie wszystkie doniczki są mocowane w kartonach w taki sposób, aby uniemożliwić im bezwładne przemieszczanie się w kartonie. Nawet jeśli karton zostanie odwrócony do góry dnem, roślina nie przemieści się w kartonie.

Gdyby jednak zdażyło się, że zarówno paczka jak i jej zawartość, dotrą do Państwa uszkodzone, prosimy o niezwłoczny kontakt. W przypadku wszelkich niedopatrzeń zaistniałych z naszej winy lub uszkodzeń zaistniałych z winy firmy kurierskiej, doślemy do Państwa rośliny na nasz koszt.

Zwroty i reklamacje

Choć z naszej strony dokładamy wszelkich starań, aby rośliny dotarły do Państwa w jak najkrótszym czasie i jak najlepiej zabezpieczone, to czasem jednak moze dojść do uszkodzenia w transporcie lub zwykłej pomyłki. Może się też zdarzyć, że rośliny będą przetrzymane przez kuriera i dotrą w kondycji uniemożliwiającej ich przyjęcie się.

W każdym z tych przypadków dajemy gwarancję bezpłatnej wymiany w terminie do 30 dni od daty otrzymania przesyłki.

30 dni na zwrot

Podstawą do rozpatrzenia reklamacji będą zdjęcia uszkodzonych roślin. Prosimy o uwzględnienie szczegółów na zdjęciach. Zdjęcia jak i opis zaistniałego zdarzenia prosimy wysłać na adres info@szkolka-szotek.pl – w tytule wiadomości prosimy o uwzględnienie słowa „Reklamacja”. Nie musisz wypełniać formularza reklamacyjnego, wystarczą zdjęcia i opis zdarzenia.

2 dni na rozpatrzenie wniosku

W ciągu maksymalnie 2 dni od otrzymania zgłoszenia rozpatrzymy twoją reklamację. W przypadku pomyślnego rozpatrzenia reklamacji proponujemy jedno z trzech rozwiązań:

  • wysyłkę innego egzemplarza tej samej rośliny,
  • zwrot pieniędzy – w przypadku braku roślin na stanie lub,
  • wysyłkę innych roślin dostępnych w ofercie o równowartości kwoty reklamowanej rośliny.

Koszt ponownej wysyłki roślin pokrywamy w  całości.

Gwarancja dotyczy klientów którzy:

  • Odebrali przesyłkę w ciągu 5 dni kalendarzowych od dnia nadania przesyłki. Przesyłki docierają do klientów w ciągu 24 godzin. W dniu wysyłki każdy klient jest informowany o nadaniu paczki, wraz z informacją wysyłany jest numer listu przewozowego.
  • Dostarczyli zdjęcia reklamowanych roślin.
  • Złożyli wniosek reklamacyjny w ciągu 30 dniu od dnia odebrania paczki.

Prosimy pamiętać o tym, że:

  • Towarem sprzedawanym w naszym sklepie są rośliny żywe, więc po otrzymaniu paczki należy im się odpowiednie traktowanie.
  • Prosimy zapoznać się z wymaganiami odnoście pielęgnacji roślin – szczegółowe informacje odnośnie wymagań znajdziecie Państwo w opisie każdej z roślin.
  • Rośliny sezonowe, jednoroczne, niektóre byliny czy trawy, są wysyłane wczesną wiosną bez części nadziemnej lub we wczesnym stadium rozwoju. Toteż będą się różnić od przykładowych roślin widniejących na zdjęciach w opisie.
  • Nie jesteśmy odpowiedzialni za niekorzystne warunki pogodowe takie jak mróz, grad, deszcz czy susza.
  • Szczegółowe informacje na temat „Zwrotów i reklamacji” znajdziecie Państwo w naszym Regulaminie.

Polityka cookies sklepu internetowego

www.szkolka-szotek.pl

  1. Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Sklepu internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający nasz Sklep internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.
  2. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Sklepu internetowego w następujących celach:
    • identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w Sklepie internetowym i pokazywania, że są zalogowani;
    • zapamiętywania Produktów dodanych do Koszyka w celu złożenia Zamówienia;
    • zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy zamówienia, ankiet lub danych logowania do Sklepu internetowego;
    • dostosowywania zawartości strony Sklepu internetowego do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze stron Sklepu internetowego;
    • prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Sklepu internetowego.
  3. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Sklepu internetowego (przykładowo niemożliwym może okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez Formularz zamówienia z uwagi na niezapamiętywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych kroków składania Zamówienia).
  4. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep internetowy – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies.
  5. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
  6. Administrator przetwarza również zanonimizowane dane eksploatacyjne związane z korzystaniem ze Sklepu internetowego (adres IP, domena) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Sklepem internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących osoby odwiedzające stronę Sklepu internetowego. Dane te nie są ujawniane osobom trzecim.

Polityka prywatności sklepu internetowego

www.szkolka-szotek.pl

 

SPIS TREŚCI

§1 – Postanowienia ogólne
§2 – Cel i zakres zbierania danych oraz odbiorcy danych
§3 – Podstawa przetwarzania danych
§4 – Prawo kontroli, dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania
§5 – Postanowienia końcowe

§1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza polityka prywatności Sklepu internetowego ma charakter informacyjny, co oznacza że nie jest ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców lub Klientów Sklepu internetowego.
  2. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Bartosz Szotek, prowadzący działalność rolniczą pod nazwą Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Bartosz Szotek, posiadającym adres wykonywania działalności: ul. Brzozowa 6, 43-230 Goczałkowice Zdrój oraz adres poczty elektronicznej: szkolkaszotek@vp.pl – zwany dalej „Administratorem” i będący jednocześnie Usługodawcą Sklepu internetowego i Sprzedawcą.
  3. Dane osobowe Usługobiorcy i Klienta są przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. 1997 Nr 133, poz. 883 ze zm.) (zwana dalej: Ustawą o ochronie danych osobowych) oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  4. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem; zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
  5. Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące na niniejszej stronie i rozpoczynające się dużą literą (np. Sprzedawca, Sklep, Usługa elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu dostępnym na stronach Sklepu internetowego.

§2 Cel i zakres zbierania danych oraz odbiorcy danych

  1. Każdorazowo cel, zakres oraz odbiorcy danych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez Usługobiorcę lub Klienta w Sklepie internetowym. Przykładowo jeżeli Klient w trakcie składania Zamówienia wybierze odbiór osobisty zamiast przesyłki kurierskiej, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży, ale nie będą już udostępniane przewoźnikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
  2. Możliwe cele zbierania danych osobowych Usługobiorców lub Klientów przez Administratora:
    • zawarcie i realizacja Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi elektronicznej (np. Konto);
    • marketing bezpośredni własnych produktów lub usług Administratora.
  3. Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów Sklepu internetowego:
    • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
    • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie
  4. Administrator może przetwarzać następujące dane osobowe Usługobiorców lub Klientów korzystających ze Sklepu internetowego:
    • imię i nazwisko;
    • adres poczty elektronicznej;
    • numer telefonu kontaktowego;
    • adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy);
    • w wypadku Usługobiorców lub Klientów nie będących Konsumentami Administrator może przetwarzać dodatkowo nazwę firmy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP) Usługobiorcy lub Klienta.
  5. Podanie danych osobowych, o których mowa w punkcie powyżej może być niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w Sklepie internetowym. Każdorazowo zakres wymaganych do zawarcia umowy danych wskazany jest uprzednio na stronie Sklepu internetowego oraz w Regulaminie Sklepu internetowego.

§3 Podstawa przetwarzania danych

  1. Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w na stronie Sklepu internetowego oraz w Regulaminie Sklepu internetowego danych osobowych niezbędnych do zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi elektronicznej skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
  2. Podstawą przetwarzania danych osobowych Usługobiorcy lub Klienta jest konieczność realizacji umowy, której jest stroną lub podjęcia na jego żądanie działań przed jej zawarciem. W przypadku przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Administratora podstawą takiego przetwarzania jest uprzednia zgoda Usługobiorcy lub Klienta lub wypełnienie prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Administratora (zgodnie z art. 23 ust. 4 Ustawy o ochronie danych osobowych za prawnie usprawiedliwiony cel uważa się w szczególności marketing bezpośredni własnych produktów lub usług Administratora).

§4 Prawo kontroli, dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania

  1. Usługobiorca lub Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
  2. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorze danych Administratora, a zwłaszcza prawo do: żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
  3. W przypadku udzielenia przez Usługobiorcę lub Klienta zgody na przetwarzanie danych w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Administratora zgoda może być odwołana w każdym czasie.
  4. W przypadku, gdy Administrator zamierza przetwarzać lub przetwarza dane Usługobiorcy lub Klienta w celu marketingu bezpośredniego własnych Produktów lub usług Administratora, osoba której dane dotyczą uprawniona jest także do wniesienia pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania jej danych ze względu na jej szczególną sytuację lub do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych.
  5. W celu realizacji uprawnień, o których mowa powyżej można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie niniejszej polityki prywatności.

§5 Postanowienia końcowe

  1. Sklep internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko niniejszego Sklepu internetowego.
  2. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
  3. Administrator odpowiednio udostępnia następujące środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną:
    • Zabezpieczenie zbioru danych przed nieuprawnionym dostępem.
    • Dostęp do Konta jedynie po podaniu indywidualnego loginu i hasła.
    • Certyfikat SSL.

Regulamin sklepu internetowego

www.szkolka-szotek.pl

 

SPIS TREŚCI

§1 – Postanowienia wstępne
§2 – Definicje
§3 – Kontakt ze Sklepem
§4 – Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
§5 – Informacje ogólne
§6 – Zakładanie Konta w Sklepie
§7 – Przyjmowanie i realizacja zamówień
§8 – Oferowane metody dostawy
§9 – Oferowane formy płatności
§10 – Wykonanie umowy sprzedaży
§11 – Prawo odstąpienia od umowy
§12 – Reklamacja i gwarancja
§13 – Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§14 – Ochrona danych osobowych w Sklepie internetowym
§15 – Postanowienia końcowe
§16 – Wzór formularza odstąpienia od umowy

Sklep internetowy www.szkolka-szotek.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

§1 Postanowienia wstępne

  1. Niniejszy Regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
  2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Sklep internetowy, działający pod adresem www.szkolka-szotek.pl, prowadzony jest przez: Szkółkę Drzew i Krzewów Ozdobnych Szotek Bartosz, zarejestrowanej w PIORiN pod nr 24/10/631.
  4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności zasady sprzedaży sadzonek roślin ozdobnych:
  5. zasady korzystania z Konta w ramach Sklepu internetowego;
  6. warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego;
  7. zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu
  8. Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

§2 Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Sprzedawca/Usługodawca – osoba fizyczna prowadząca gospodarstwo szkółkarskie pod nazwą Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Bartosz Szotek, posiadająca adres wykonywania działalności: ul. Brzozowa 6, 43-230 Goczałkowice Zdrój, zarejestrowana w PIORiN pod nr 24/10/6341.
  3. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  4. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: www.szkolka_szotek.pl
  5. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  6. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  7. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  8. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  9. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  10. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  11. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów oraz formy wysyłki.
  12. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma (rośliny) będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  13. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  14. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  15. Kodeks Cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
  16. Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie.
  17. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu.
  18. Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi elektronicznej.

§3 Kontakt ze Sklepem

  1. Adres Sprzedawcy: 43-230 Goczałkowice Zdrój, ul. Brzozowa 6
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: szkolkaszotek@vp.pl
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: 519-149-962
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: PKO Inteligo 79 1020 5558 0000 8002 3239 6626
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w Dni robocze w godzinach: 9.00-17.00

§4 Usługi elektroniczne w sklepie internetowym

  1. W Sklepie internetowym dostępne są następujące Usługi elektroniczne: Konto, Formularz zamówienia oraz Newsletter.
  1. Konto:
    • Usługa elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: szkolkaszotek@vp.pl lub też pisemnie na adres: ul. Brzozowa 6. 43-230 Goczałkowice Zdrój.
    • Korzystanie z Konta możliwe jest po założeniu Konta w Sklepie internetowym – patrz §6 niniejszego Regulaminu.
  2. Formularz zamówienia:
    • Usługa elektroniczna Formularz zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
    • Korzystanie z Formularza zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego Koszyka w Sklepie Sposób składania Zamówienia opisany jest szczegółowo w §7 niniejszego Regulaminu.
  3. Newsletter:
    • Usługa elektroniczna Newsletterświadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: szkolkaszotek@vp.pl lub też pisemnie na adres: ul. Brzozowa 6. 43-230 Goczałkowice Zdrój.
    • Korzystanie z Newsletterarozpoczyna się po wykonaniu jednego z następujących kroków. Kliknięcie w przycisk „Subskrybuj” widocznej na stronie głównej Sklepu internetowego oraz podaniu adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera lub można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego przycisku wyboru w trakcie składania Zamówienia w Formularzu zamówienia – z chwilą potwierdzenia Zamówienia Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
  1. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
  • komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
  • dostęp do poczty elektronicznej;
  • przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej;
  • zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1280×728;
  • włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  1. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  2. Tryb postępowania reklamacyjnego:
  • Reklamacje związane ze świadczeniem Usług elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w §12 niniejszego Regulaminu) Usługobiorca może składać na przykład:
  • pisemnie na adres: ul. Brzozowa 6. 43-230 Goczałkowice Zdrój;
  • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: szkolkaszotek@vp.pl;
  • Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji:
    • informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości;
    • żądania Usługobiorcy;
    • danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  • Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

§5 Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny Produktów podane w Sklepie:
    • podane są w złotych polskich,
    • są cenami niepodatkowanymi z mocy ustawy podatkiem VAT,
    • nie zawierają informacji dotyczących ewentualnych opłat celnych,
    • nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy.
  4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi kurierskie), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową sprzedaży.
  5. Gdy charakter przedmiotu Umowy sprzedaży nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.

§6 Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Założenie Konta nie jest konieczne do złożenia Zamówienia w Sklepie
  2. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: adres email oraz hasło.
  3. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  4. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu (lub adresu email) i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  5. Po pierwszym zalogowaniu się do Konta należy wypełnić dane adresowe niezbędne do realizacji Zamówień.
  6. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§7 Przyjmowanie i realizacja zamówień

  1. Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez strony internetowe 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
  2. Klient, przesyłając do Sklepu Zamówienie, składa ofertę zawarcia Umowy sprzedaży zamawianych Produktów ze Sklepem. Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia Zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej, a tym samym potwierdza fakt zawarcia Umowy sprzedaży.
  3. W celu złożenia Zamówienia należy:
    • wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”;
    • po dodaniu Produktu do Koszyka można kontynuować zakupy lub zobaczyć zawartość Koszyka, po wybraniu opcji „Zobacz koszyk” przechodzimy do ekranu Koszyka;
    • w ekranie Koszyka istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (można zmienić ilość zamawianych Produktów, usuwać Produkty z Zamówienia lub zmienić metodę dostawy Produktów);
    • po wprowadzeniu zmian należy kliknąć przycisk „Przejdź do kasy” aby przejść do Formularza zamówienia;
    • w Formularzu zamówienia możemy zalogować się do Sklepu lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
    • jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – należy wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wybrać metodę płatności, wpisać dane do rachunku, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia oraz zaakceptować niniejszy Regulamin;
    • po kliknięciu przycisku “Kupuję i płacę” do Sprzedawcy wysyłany jest Formularz zamówienia.
  4. W przypadku niedostępności Produktów objętych Zamówieniem w magazynie lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta, Sklep zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie do 3 (trzech) dni licząc od daty zawarcia Umowy sprzedaży i zwróci wpłacone pieniądze. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w Formularzu zamówienia.
  5. W przypadku niedostępności części Produktów objętych Zamówieniem w Sklepie oraz z innych przyczyn uniemożliwiających realizację całości Zamówienia w czasie przewidzianym w §9 niniejszego Regulaminu, Klient jest informowany o stanie Zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma następujące możliwości:
    • zamiana Produktów niedostępnych na inne Produkty aktualnie dostępne w Sklepie w tej samej kwocie,
    • częściowa realizacja – wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych Produktów, Sklep zostaje zwolniony z obowiązku realizacji Zamówienia na Produkty niedostępne,
    • anulowanie całości Zamówienia – wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zwolnienie Sklepu z obowiązku realizacji Zamówienia.
  6. Do sprzedaży promocyjnej przeznaczona jest ograniczona liczba Produktów. Realizacja Zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych Zamówień, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży w magazynie Sklepu.

§8 Oferowane metody dostawy

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
  2. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
  3. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Brzozowa 6, 43-230 Goczałkowice Zdrój, woj. Śląskie – w Dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00.
  4. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 5 Dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 5 Dni roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
  5. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatnością elektroniczną lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
  6. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
  7. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 2 Dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 2 Dni roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
  8. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatnością elektroniczną lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
  9. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.

§9 Oferowane formy płatności

  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy sprzedaży:
  2. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
  3. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
  4. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy: PKO Inteligo 79 1020 5558 0000 8002 3239 6626
  5. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą są obsługiwane przez systemy:
  6. DotPay.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu w zakładce „Dostawa i płatność” oraz na stronie internetowej http://www.dotpay.pl/
  7. PayPal – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu w zakładce „Dostawa i płatność” oraz na stronie internetowej https://www.paypal.com/pl
  8. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu DotPay.pl rozliczane są poprzez:
    • Dotpay Sp. z o.o., z siedzibą w Krakowie, 30-552 Kraków, przy ulicy Wielickiej 72, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Kraków-Śródmieście w Krakowie, Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000700791, posiadająca numer NIP 634-26-61-860, NIP EU PL6342661860, numer REGON 240770255 oraz kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000,00 PLN, opłacony w całości gotówką.
  9. Termin płatności:
    • W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 4 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
    • W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki albo płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.

§10 Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta:
    • płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie do 4 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży – w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.
    • płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
    • płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie do 4 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
  4. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  5. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
  6. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego Zamówienia.
  7. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
  8. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatnością elektroniczną lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  9. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży,
  10. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 2 dni roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
  11. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient ma możliwość odbierania Produktów częściami (stosownie do ich gotowości do odbioru) lub też odbioru wszystkich Produktów po skompletowaniu całego Zamówienia.
  12. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  13. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Dostawa i płatność” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży.
  14. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

§11 Prawo do odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy sprzedaży wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach Konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  6. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
  7. Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży:
  8. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  9. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia Produktów Sprzedającemu.
  10. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla stron z żadnymi dodatkowymi kosztami.
  11. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  12. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
  13. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
  14. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  15. W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
  16. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy sprzedaży:
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
    • o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
    • w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
    • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    • w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
    • o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,

§12 Reklamacja i gwarancja

  1. Produkty są objęte gwarancją Sprzedającego. Gwarancja udzielana jest na okres 30 dni od daty otrzymania Produktu przez Klienta.
  2. Aby móc skorzystać z prawa do 30 dniowej gwarancji, należy spełnić natępujące wymagania:
    • należy dostarczyć zdjęcia reklamowanego Produktu (zdjęcia muszą być dobrej jakości, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc budzących nasze wątpliwości – zbliżenie na liście, korę, korzenie, etc.),
    • należy przestrzegać warunków glebowych, PH podłoża, wilgotności podłoża, zabezpieczać rośliny na zimę (te które tego wymagają) i innych wymagań dla danej rośliny. Dane te są podane w opisie Produktów.
  3. Jeżeli otrzymany Produkt jest wadliwy, Klient będący Konsumentem może skorzystać, według swojego wyboru, z uprawnień gwarancyjnych lub z tytułu rękojmi za wady Produktu. Uprawnienia gwarancyjne i uprawnienia przysługujące Klientowi będącemu Konsumentem od Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Produktu są uprawnieniami od siebie niezależnymi.
  4. W przypadku stwierdzenia przez Klienta niezgodności Produktu z umową, Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie. W takim przypadku Klient powinien odesłać Produkt przesyłką pocztową ekonomiczną na adres Sklepu.
  5. Sklep niezwłocznie, jednak najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym Produktem, ustosunkuje się do złożonej reklamacji na piśmie i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
  6. Jeśli nie będzie możliwa wymiana Produktu uszkodzonego na inny, pełnowartościowy (na przykład z powodu wyczerpania zapasów Produktu), Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny Produktu. Koszty związane z odesłaniem Produktu reklamowanego (paczka pocztowa ekonomiczna), Sklep zwraca po rozpatrzeniu reklamacji.
  7. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji przez Sklep, Klientowi przysługuje prawo do odwołania się do właściwego sądu powszechnego na drodze powództwa cywilnego.

§13 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje ponadto m.in. prawo do:
    • zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcia sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego na podstawie rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz. U. 2001 nr 113 poz. 1214);
    • zwrócenia się z wnioskiem o udzielenie pomocy w sporze konsumenckim do Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Praw Konsumentów lub do innej organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy wspieranie konsumentów w sporach z przedsiębiorcami;
    • zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Katowicach;
    • skorzystania z procedury Internetowego Rozstrzygania Sporów, opracowanej przez Komisję Europejską, dostępną na stronie internetowej: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=PL;
    • skorzystać z pomocy infolinii konsumenckiej, prowadzonej przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundację Konsumentów: tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16, e-mail: porady@dlakonsumentow.pl, https://uokik.gov.pl/kontakt.php .

§14 Ochrona danych osobowych w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
  4. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
  5. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie
  6. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

§15 Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Dokonując zakupów w Sklepie, Klient akceptuje treść niniejszego Regulaminu, który jest integralną częścią zawartej z Klientem Umowy sprzedaży.
  3. Produkty prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Informacja o Produktach zamieszczona na stronach Sklepu nie oznacza, że są one dostępne w magazynie Sklepu.
  4. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
  5. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędy w obsłudze zamówienia lub innych dyspozycji Klienta, powstałe wskutek przekazania przez Klienta błędnych danych.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach Konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  8. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§16 Wzór formularza odstąpienia od umowy

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

– Adresat:

Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Bartosz Szotek

ul .Brzozowa 6, 43-230 Goczałkowice Zdrój

szkolka-szotek.pl

szkolkaszotek@vp.pl

– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

 

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

– Adres konsumenta(-ów)

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

– Data

(*) Niepotrzebne skreślić.